niedziela, 28 listopada 2010

[1] Małgorzata Karolina Piekarska - Klasa Pani Czajki

Tytuł: Klasa pani Czajki
Autor: Małgorzata Karolina Piekarska
Wydawnictwo: Nowy świat
Ilość stron: 312
Rok wydania: 2009
Ilustracje: tak
Ilustrował: Ala Murgrabia

Opis: Bohaterami Klasy pani Czajki są gimnazjaliści. Spotykają się w pierwszej klasie, a rozstają wraz z końcem szkoły, kiedy ich drogi rozchodzą się, bo trafiają do rozsianych po całej Warszawie szkół średnich. Pierwowzorem postaci tytułowej pani Czajki jest... Barbara Czajka, ulubiona polonistka autorki, która uczyła ja polskiego w Szkole Podstawowej nr 92 w Warszawie. To właśnie Barbara Czajka zaszczepiła autorce miłość do gramatyki i słowotwórstwa. Wydawca napisał: "Jak silne jest to uczucie, świadczy rozdział Ja pierniczę!, z którego można dowiedzieć się między innymi ile znaczeń może mieć słowo pierniczyć, gdy się doda do niego odpowiedni przedrostek."

Moja opinia: Co tu dużo mówić? Książka ciekawa i wciągająca. Niestety ktoś mógłby powiedzieć, że są w niej opisane błahe problemy. No może i tak, ale to nie zmienia faktu, że jestem pozytywnie nastawiona do tej książki. Jak już ją kończyłam chciałam więcej. Chciałam, aby książka była grubości Harry’ego Pottera. Niestety, czarować nie umiem. Zaklęć rzucać też nie, więc mieszkam sobie w Realu i marzę. Nic więcej. Mogę tylko powiedzieć, że… Po prostu polecam tą.. tę.. książkę. Nawet tym, którzy czytają, jak już o nim wspomniałam, Harry’ego Pottera. Krzywda się nie stanie ;)

Blog autorki: piekarska.blog.onet.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...