środa, 5 stycznia 2011

[31] Monika Lipińska - Ćmy i motyle

"Ćmy i motyle" zdobyły nagrodę w II edycji Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego na powieść dla młodzieży Wydawnictwa TELBIT.

Tytuł: Ćmy i motyle
Autor: Monika Lipińska
Seria: Konkurs literacki Wydawnictwa TELBIT
Format: 125x195 mm
Liczba stron: 216
Oprawa: Miękka
ISBN: 978-83-60848-34-0
EAN: 9788360848340
Cena brutto: 29.00 zł

Opis: Szesnastoletnia Tamara jest osobą dosyć przekorną. Lubi iść pod prąd, preferuje styl cygańsko-hippisowski i kolor wrzosowy. Mieszka we Wrocławiu z mamą, wielbicielką nowoczesnego stylu życia i właścicielką ekskluzywnego salonu kosmetycznego, oraz jej przyjacielem Igorem, pracownikiem prężnej agencji reklamowej. Ojciec, który także przed rozwodem rzadko bywał w domu, teraz mieszka w Kanadzie i nie utrzymuje kontaktów z córką.Te wakacje Tamara ma spędzić u nieznanej jej bliżej siostry ojca, w małym miasteczku na południu Polski. Jest pewna, że to będą najgorsze wakacje w jej życiu, bo co ciekawego może wydarzyć się w takim Wrzosowie?! Pilnie skrywane sekrety przeszłości, zagadkowe, niezwykłe postaci, magiczne amulety i godziny odmierzane miejskim zegarem słonecznym sprawią jednak, że Tamara przekroczy ramy czasu i otworzy skarbiec rodzinnych tajemnic... Czy upora się z demonami przeszłości?

Moja opinia: Mam żal do samej siebie, bo pomimo tego, że książka cały czas leżała w bibliotece, to jej nie pożyczyłam. Gdyby tak nie było to już dawno miałabym tę książkę na swym koncie ;) Może odstraszała mnie okładka, której, szczerze mówiąc, się dokładnie nie przyglądałam. Albo opis. Z początku myślałam, że będzie to zwykła młodzieżówka o tym, iż jest sobie dziewczyna i jedzie na wakacje, a tam spotkaje różne sympatyczne osoby i zakochuje się w jakimś chłopaku. Jednak tak nie było. Chociaż czytając pierwszy rozdział nie byłam tego taka pewna, czy ten wybór rzeczywiście był trafny. Gdzieś w połowie okazało się, że moje myśli były pesymistyczne, takie jak ja sama. Wcale nie zawiodłam się na tej książce. Mimo pierwszego rozdziału. Wszystko było ciekawe, a postacie miłe, dzięki czemu książka mnie nie odpychała. Zdecydowanym i stanowczym głosem muszę przyznać, że przez tę książkę wiem, iż wnętrze jest najważniejsze ;) Polecam!

___

Monika Lipińska mieszka we Wrocławiu. Z wykształcenia jest bibliotekarzem. Pasjonuje się podróżami i poznawaniem obcych kultur. W jej dorobku znajdują się m. in. przejmujący reportaż "Bezdomność w Dublinie", wydrukowany na łamach "Nauki i Pracy za Granicą", książka "Wszystkie smaki cappuccino", podsumowująca roczny pobyt we Włoszech na wolontariacie europejskim, oraz powieść dla młodzieży "Miasto Zaginionych".

9 komentarzy:

  1. Mimo wszystko raczej nie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może kiedyś przeczytam bo z tego co się oriętuje to nie ma jej w mojej bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  3. Raczej nie, choć opis całkiem dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Kokosowy budda" tej autorki i bylam pod naprawdę miłym wrażeniem

    OdpowiedzUsuń
  5. Tę książkę to na pewno dopiszę do listy, zwłaszcza, że Twoja opinia jest świetna ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam i bardzo mi się spodobała, więc również polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie nn :)

    [ pamietnik-czytania.blog.onet.pl ]

    PS- jeszcze jej nie spotkałam ;<

    OdpowiedzUsuń
  8. Póki co nawał książek do czytania ( głównie książki do konkursu czytelniczego) więc nie przeczytam ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Średnio mnie zainteresowała, jednak jak będę miała wolny czas i na nią trafię to z ciekawości przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...