wtorek, 18 stycznia 2011

[34] Ann M. Martin - Wspaniały pomysł Kristy

Autor: Martin Ann
Tytuł oryginalny: Kristy's Great Idea
Rok wydania: 1993
Język oryginalny: angielski
Kategoria: Literatura piękna
Gatunek: literatura dziecięca/młodzieżowa
Forma: powieść
Cykle: Klub baby-sitters (tom: 1)

Opis: "Wspaniały pomysł Kristy" jest pierwszą książką z serii "Klub Baby-Sitters". Narratorka tego tomu - Kristy Thomas - opowiada o sobie i swoich przyjaciółkach, które zaakceptowały jej pomysł i razem z nią utworzyły klub opiekunek dzieci. Młode Amerykanki szukają źródeł zarobku, by spełnić swoje najrozmaitsze marzenia...
(z okładki i wstępu książki)

Moja opinia: Książkę czytałam jakiś rok temu i na wstępie muszę powiedzieć, że mi się podobała, chociaż nie przepadam za książkami, które mają więcej niż pięć lat. A wtedy, na dodatek, dopadł mnie taki czas, że kochałam małe dzieci, w stopniu najwyższym, czyli takim, że duszę bym diabłu mogła dać za jedną godzinę spędzoną przy brzdącu ;) A książka jest właśnie o tym.
Kristy wpada na pomysł założenia klubu, który polega na opiece nad małymi dziećmi. O ile pamiętam jej przyjciółki nie są nieszczęśliwe, ani jakoś tak tym ucieszone. W końcu ten klub powstaje i otrzymuje nazwę: "Klub Baby-sitters". Dzięki pomyśle Kristy rodzice mniejszych dzieci mogą spokojnie wyjść gdzieś na przyjęcie albo nawet do kina, bez obawy, że nie będzie kto miał się zająć synkiem bądź córką.
Oczywiście pojawiają się komplikacje, a po nich przyjemne rozwiązanie problemu, sporu.
No i jeszcze Kristy polubiła pewne trzy osoby, do których po czasie nabrała szacunku.
Ogólnie książka godna polecenia i uwagi. Bez względu na wiek i miejsce pobytu, każdy może czytać tę książkę. Przyrzekam na słowo harcerza, którym nie jestem i nie byłam ;)

8 komentarzy:

  1. Jakoś fabuła mnie nie przekonuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nie wiem ... może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka nie bardzo mnie zachęca, ale Twoja recenzja przeciwnie. Jeśli znajdę ją w jakiejś bibliotece, obiecuję ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Może przeczytam, wydaje się ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie bardzo mam na nią ochote. ;<

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie nn :)
    [ pamietnik-czytania.blog.onet.pl ]

    Ps- czemu masz taki pesymistyczny opis o sobie ? ;>

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...