sobota, 5 marca 2011

[40] O`Roark Dowell Frances - Sekretny język dziewczyn

Tytuł: Sekretny język dziewczyn
Tytuł oryginału: The Secret Language of Girls
Autor: O`Roark Dowell Frances
Wydawnictwo: Jaguar
Oprawa: miękka
Wprowadzono: 15-05-09
ISBN: 978-83-60010-91-4
Stron: 320
Wymiary: 125x200

Opis: Kate i Marylin, papużki nierozłączki, przyjaciółki od zawsze i na zawsze. Nie potrzebowały słów, żeby się zrozumieć, jedna kończyła zdanie za drugą. Czy to możliwe, żeby z dnia na dzień przestać rozmawiać z kimś, z kim spędziło się całe życie? Kate myślała, że nie, że ciche, silniejsze niż wszystko porozumienie przetrwa wieki. Ale nagle Marylin zaczęła obsesyjnie interesować się stanem paznokci u nóg (własnych, kupiła kolejny lakier) oraz karierą cheerleaderki (i innymi cheerleaderkami). Na dodatek uznała, że Kate jest beznadziejnie dziecinna i nie ma pojęcia, co naprawdę się w życiu liczy... Kryzys, przez wielkie K. Tak naprawdę zarówno Kate, jak i Marylin mają już dość milczenia, dość wytykania sobie błędów. Obydwie chciałyby, by wszystko było jak dawniej - tyle tylko, że żadna nie umie zrobić pierwszego kroku.
Słodko-gorzka, przedstawiona z różnych punktów widzenia opowieść o dojrzewaniu, przyjaźni i zmianach, które zachodzą w życiu każdej nastolatki.

Moja opinia: Przeczytałam ją do połowy, gdyż czytając dalej praktycznie zasypiałam. Książka nudna. Zero akcji, zero emocji. Książkę pożyczyłam z tego względu, że wydawała mi się fajna i ciekawa, jednak nic tych rzeczy. Nie trzeba czytać tej książki, żeby wiedzieć o co w niej chodzi. Wystarczy popatrzyć na swoje życie. Najlepiej wtedy, gdy miało się mniej niż 12 lat. Ksiąka nie jest warta polecenia. Wręc przeciwnie - lepiej trzymajcie się od niej z daleka. Oczywiście może moje zainteresowania co do "młodzieżówek" maleją i być może to jest powodem słabej oceny. W każdym bądź razie, gdybym miała powiedzieć, jaka książka jest godna polecenia, nie wspomniałabym o niej ani słowem.

Ocena: 2/6

12 komentarzy:

  1. Chyba posłucham Twojej opinii i daruję sobie tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po twojej opinii wiem ,że nie zbliżę się do tej ksiazki. NA PEWNO !!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Daruję sobie. Dzięki za info, by się jej nie tykać ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. O, już wiem, od czego się trzymać z daleka w bibliotece ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nowy wygląd bloga czy tylko mi się tak zdaje ? ;>
    Już mnie odrzuciło od tej książki, nie ma szans na przeczytanie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Po twojej opinii widać że nie warto więc ją sobie daruję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nawet gdybyś książkę wychwalała, nigdy bym po nią nie sięgnęła. Taka dla mnie byle jaka, głupia, nudna i bezwartościowa - to już sądzę po okładce i opisie. Stanowczo nie moje klimaty...
    Dodaje do linków ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Och dzięki przynajmniej wiem żeby jej nie kupować a miałam zamiar ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Teraz wiem czego nigdy nie brać

    OdpowiedzUsuń
  10. W takim razie nie sięgnę ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jestem fanką książek młodzieżowych, opisujących problemy nastolatków. Z tego względu myślę, że po to dzieło również nie sięgnę. Tym bardziej, że Twoja opinia jest negatywna. Ale muszę przyznać - okładka jest urocza, trochę słodka i naiwna, ale urocza.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...