wtorek, 23 sierpnia 2011

[91] Claudia Gray - Wieczna Noc

Tytuł: Wieczna Noc
Autor: Gray Claudia
Wydawca: Amber
Numer wydania: I
Data premiery: 2010-05-11
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Ilość stron: 272
Tłumaczenie: Kowalska Agnieszka
Rok wydania: 2010
Forma: książka

Opis: W nowej szkole wszystko jest dziwne i niepokojące, a nowi koledzy chłodni i wyniośli. Szesnastoletnią Biankę dręczą co noc koszmary: w każdym śnie przedziera się przez las, uciekając przed czymś strasznym. I zawsze ratuje ją ten sam tajemniczy chłopak... Kiedy Bianka spotyka go na jawie, wie, że znalazła pisaną jej miłość. Ale ich pierwszy pocałunek obudzi w niej nieznane przerażające pragnienie i ujawni mroczny sekret, który może okazać się zabójczy - również dla rodzącego się uczucia...

Moja opinia: Nad kupnem tej książki zastanawiałam się kilka minut i pomimo tego, iż nie czytałam żadnej recenzji, wzięłam ją. Jednakże zanim sama przystąpiłam do czytania, pożyczyłam ją kilku koleżankom, żeby wiedzieć, jakie mogę jej postawić wymagania. Już po dwóch dniach dowiedziałam się, iż książka jest "spoko", a po tygodniu zostałam poinformowana, że "Wieczna Noc" jest dziwna. Przystąpiłam do niej więc z umiarkowanym dystansem.

Bianca idzie do nowej szkoły wręcz z duszą na ramieniu. Nie wie, co ma się spodziewać po "Wiecznej Nocy" i nie chce wiedzieć. Bowiem już pierwszego dnia ucieka do lasu... gdzie spotyka tajemniczego chłopaka! Od razu się w nim zakochuje i postanawia dla niego (a może przez niego?) wrócić do szkoły. Uczniowie nie są dla niej zbytnio wyrozumiali; nikt nie chce się z nią zaprzyjaźnić. Nawet TEN chłopak ją omija. Dopiero po czasie wszystko się ustatkowywuje. A Bianca staje się... prawdziwą... kobietą (?).

Książka nie była zła. Ani też powalająca. Postaci wykreowane przez autorkę, nie były jednakowe - to dobrze - jednak czegoś mi w nich brakowało. Niektóre dziewczyny...zbyt puste (jak na mój gust), co się tyczy także płci przeciwnej. Inni bohaterowie natomiast, wyróżniali się tylko tym... że nikt nie zwracał na nich uwagi i traktowano ich jak powietrze. Dopiero w większej połowie książki wszystko odwraca się do góry nogami. To, co nam wydawało się prawidłowe, było złe i na odwrót. A więc tu punkt kulminacyjny jest najważnejszy. Jednym może się to spodobać, drugim nie.

A jeśli chodzi o szkołę - może i była opisana "mrocznie", ale włos nie jeżył mi się na karku, jak dochodziłam do tych fragmentów. Wydaje mi się, iż autorka mogłaby w tej kwestii bardziej się postarać.

Ogólnie książka ciekawa i godna uwagi. Przyjemnie się ją czyta i nawet oziębła dyrektorka szkoły, przed którą uczniowie czują respekt, nie stoi temu na przeszkodzie.

_______________________________________________________
Przepraszam za jakość "recenzji", ale po prostu po tej długiej przerwie wszystko, jakby to powiedzieć - szlag trafiło. Próbowałam napisać coś na poziomie, ale to mi się nie udało. Obiecuję poprawę :) W październiku....

29 komentarzy:

  1. Nawet fabułę ma oklepaną jak diabli. Jakoś nie ciągnie mnie do niej ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa pozycja w ramach relaksu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od takich książek trzymam się z daleka więc nie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie się w ogóle nie podobała. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już od jakiegoś czasu oglądam ją w księgarni, ale jakoś jeszcze mnie nie przyciągnęła do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. To zdecydowanie nie dla mnie. Widziałam już wiele razy recenzję tej książki i niestety muszę przyznać, że nie odpowiada mi sam jej klimat. Wydawnictwo Amber ma ostatnio coraz więcej takich pozycji, a kiedyś przecież wydawało takie piękne książki. Gdzie teraz one są?

    Today1.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. obecnie czuję przesyt powieściami tego typu dlatego muszę zrobić sobie od nich przerwę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam zakupione po promocji trzy książki z tej serii. Zachęciła mnie cena. Muszę doczytać 1 tom bo zaprzestałam jak byłam w 3/4 tej historii, a to taka cieniutka książka :D
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  9. Miałam okazję przeczytać, lecz uważam to za stracony czas. Książka nie bardzo mi się spodobała, chociaż lubię wampirze książki. ^.^

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, nie, raczej nie dla mnie. Książka kompletnie do mnie nie przemawia. Jeśli fantastyka (tym bardziej oklepane wampiry) nie jest niebanalna i zajmująca, to ja nie mam czego tam szukać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kupiłam już jakiś czas temu, ale jakoś nie mogę się za t zabrać

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam wrażenie, że nie przypadłaby mi do gustu :) chyba będe omijać

    OdpowiedzUsuń
  13. Zastanawiałam się nad kupnem, ale w końcu stwierdziłam że to kolejny typowy paranormal. I nadal nie wiem, czy jest sens zaczynać kolejną tego typu przygodę

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam o niej dużo i tak mam ją w planach ale raczej nie jest to książka za którą bym zabiła.

    OdpowiedzUsuń
  15. Na myśl o takich książkach, delikatnie mówiąc, robi mi się niedobrze. Niektóre rzeczywiście są ciekawe, ale jakoś na pierwszy rzut oka wszystkie wydają się być takie same... Raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Raczej nie sięgnę, fabuła niczym mnie nie przyciąga, to chyba po prostu nie mój gust :)

    OdpowiedzUsuń
  17. OJ tam oj, z recenzją wszystko w porządku :P co do książki to z własnej woli bym jej nie kupiła, pewnie poczekam, aż pojawi się w bibliotece :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wiem czy przeczytam, może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam tą książkę w planach, więc postaram się do niej nie uprzedzać. Mam nadzieję, że nie będzie zła. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. niestety mam głupi zwyczaj oceniać książki po okładce i ta raczej mnie odstrasza niż przyciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytałam, ale raczej średnio mi się spodobała. Jakoś nie zaciekawiła mnie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Postanowiłam przenieść się na blogspot i teraz można będzie mnie znaleźć na http://kraina-andersena.blogspot.com/
    Zapraszam:*

    OdpowiedzUsuń
  23. I znów jesteś ;D
    Szczerze mówiąc to twój nowy nick, jest słodszy od przedniejszego...
    A książka jakoś do mnie nie przemawia...

    OdpowiedzUsuń
  24. u mnie nn :]

    [ pamietnik-czytania ]

    OdpowiedzUsuń
  25. Zapraszam na niusa !
    [ pamietnik-czytania ]

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam, nie spodobała mi się, ale na półce czekają na mnie dwie następne części, więc może spodobają mi się bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  27. Przeczytałam wszystkie części tej serii które wyszły do tej pory i nawet mi się podobały, nie były jakieś zachwycające ale nawet na poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytałam ją już jakiś czas temu, ale właśnie dzisiaj biorę się za zrecenzowanie jej:P
    Kupiłam też część drugą i już nie mogę sie doczekać kiedy ją przeczytam:)

    larysa-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...