poniedziałek, 18 lipca 2011

[84] Kerrelyn Sparks - Ja Cię Kocham, a Ty Śpisz, Wampirze


Tytuł: Ja Cię Kocham, a Ty Śpisz, Wampirze
Tytuł oryginalny: All I Want for Christmas Is a Vampire
Autor: Kerrelyn Sparks
Wydawca: Amber
Numer wydania: I
Data premiery: 2010-12-07
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Rok wydania: 2010

Opis: Co chcę na Gwiazdkę?
Znaleźć sobie sensownego faceta. I błagam, niech będzie wysoki, przystojny i… żywy!
Te święta nie są dla Toni zbyt wesołe. Jej przyjaciółka wylądowała w wariatkowie, bo upierała się, że zaatakowały ją wampiry. Toni może ją stamtąd wyciągnąć tylko jednym sposobem: udowadniając, że wampiry istnieją naprawdę. A kiedy poznaje tajemniczego Szkota, zaczyna podejrzewać, że to się jej uda.
Ian ma prawie pięćset lat, ale wygląda jak… Jak to możliwe, żeby nieżywy facet był tak diabelnie seksowny? Czy to właśnie on okaże się tym jedynym? Jeden zakazany pocałunek może obudzić wieczną namiętność – wystarczy jedna chwila pod jemiołą. Jeśli tylko nie przerwie jej ktoś, kto chce wydrzeć Ianowi jego niebezpieczą tajemnicę…

Moja opinia: Wampiry. Wampiry. Wampiry. I znowu wampiry. Wszędzie się o nich słyszy. Powstają seriale z wampirami w roli głównej, filmy, a najwięcej książek. Chciałoby się od tej wampiromanii odetchnąć. Jednak się nie da. Te stworzenia mogą wydawać się już nudne, ale po przeczytaniu "Ja cię kocham, a ty śpisz, wampirze" chce się więcej. I więcej.

Toni została ugryziona przez wampira. I to wręcz na własne życzenie. Chciała udowodnić całemu światu, że one istnieją. Gdyby to zrobiła, Sabrina - jej przyjaciółka, nie była już uznawana za wariatkę. Jednak ugryzienie to żaden dowód. Potrzebowała więcej, dlatego przyjęła pracę u tych dobrych wampirów. Ale i tam nie znalazła niczego, co dowodziłoby istnienie tych stworów. Czekała więc na właściwy moment. Czekała i czekała. W tym czasie zakochała się tylko w Ianie, który przeżył kilka dni cierpienia, po to aby wyglądać starszej. Minął tydzień, dwa i wciąż nic. Jej przyjaciel, oczywiście śmiertelnik (?) nie ułatwiał jej zadania. Co się potem stanie? Kim jest jej przyjaciel? I jakim cudem wydostanie swoją przyjaciółkę z wariatkowa, nie udowadniając niczego żadnej osobie?

Po dzieło tej autorki, Kerrelyn Sparks, sięgnęłam tylko z powodu pochlebnych opinii. Choć nie przeczytałam wielu książek o wampirach, przejadły mi się. Ale ta nie. Bardzo dobrze, że mam ją w swojej biblioteczce, bo na pewno do niej wrócę.

Być może fabuła książki "Ja Cię Kocham, a Ty Śpisz, Wampirze" nie należy do najciekawszych, ale sposób, w jaki została zrealizowana, że tak powiem, jest świetny. Styl pisania autorki jest na pozór przeciętny, ale kiedy zagłębimy się w lekturze, zrozumiemy, że tak wcale nie jest. Opisy pochłania się tak szybko, jak dialogi. Nie miną dwa dni, a tą lekturę będziemy mieć za sobą.

Podsumowując: książka warta ceny. Polecam ją wszystkim miłośnikom: wampirów, książek tej autorki i tym osobom, które chcą oderwać się na chwilkę od rzeczywistości...

31 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce już dużo, ale jakoś nie jestem przekonana do niej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam wampiry lubię, ale lubiłam jeszcze przed szałem na wegetarianina-Edwarda, czuję się więc usprawiedliwiona nieco w swej sympatii ;)) Podoba mi się tytuł tej książki - przewrotny ;) W okresie przedświątecznym pewnie się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się tytuł. Przeczytałam dwie książki tej autorki i mimo tego, że nie są one ambitne to bardzo mi się podobały. Dla fanów wampirów w sam raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. chwytliwy tytuł, i choć romantyczne historie nie cieszą się u mnie wielkim powodzeniem, to z ciekawości bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak wszystkim, mnie również podoba się tytuł. ;D ksiązkę dopiszę do dłuuugiej już kolejki. U-czekoladowej nowa recenzja, zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam zamiar przeczytać całą tą serię, mam nadzieję, że i mi się sposoba

    PS. Dodaję do linek

    OdpowiedzUsuń
  7. Seria dobrze się czyta, świetny relaks - a to już czasem dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może sięgnę, żeby pozbyć się zmierzchowego posmaku kojarzącego mi się z wampirami :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Też choć za wampirami nie przepadam może się skuszę. Tytuł świetny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj! Informuję że wytypowałam Cię do Lovely Blog Award - więcej informacji w notce na moim blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. http://moj-ksiazkawy-swiat.blogspot.com/ Na ten adres bloga przeniosłam się z książkowy-świat.blogspot.com bo miałam pewne problemy z blogiem . Zaprszam. A wampiry sobie na razie daruje :) PS: Dodaje do linków

    OdpowiedzUsuń
  12. Z radością informuję, że nominowałam Cię do nagrody One Lovely Blog Award. :) Szczegóły w moim dzisiejszym poście. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przydałoby się zacząć tą serię czytać, bo ostatnio o książkach pani Sparks dużo się słyszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Miło mi poinformować Cię, że zostałaś nominowana przeze mnie do One Lovely Blog Award ;)
    http://reviev-books-by-me.blogspot.com/2011/07/one-lovely-blog-award.html

    (oj, wyszło nabicie posta ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapraszam na nn. [w-krainie-andersena]

    OdpowiedzUsuń
  16. To znowu ja xD Nominowałam Cię do nagrody One Lovely Blog Award. Byłoby mi miło, gdybyś też pokusiła się o udział w tej zabawie :)
    http://moje-czytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zostałaś nominowana w One Lovely Blog Avard ;] Więcej u mnie ;]

    OdpowiedzUsuń
  18. Książkę mam w planach, więc liczę na udaną rozrywkę :) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Na razie mam dość fantastyki. Chociaż- pewnie mi szybko przejdzie; wtedy sięgnę ;).

    Oprócz tego mam przyjemność oznajmienia Ci, że nominowałam Cię do nagrody One Lovely Blog Award. Jeżeli będziesz miała ochotę wziąć udział w zabawie- szczegóły w poście na moim blogu :).

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam i...podobała mi się :PP

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś zaczęłam ją czytać, ale niestety nie skończyłam. Muszę się raz jeszcze za nią wziąć. ;]

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie pierwszy raz słyszę o tej książce i chyba zaczynam się do niej przekonywać pomimo, że jest o wampirach. A przy okazji. Zostałaś nominowana w One Lovely Blog Award. Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wampiry to nie dla mnie, a więc nie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  24. Już wiele, wiele razy czytałam recenzje tej książki, ale jakoś mnie do niej nie ciągnie. Cały czas wszystko obraca się wokół Wampirów i wilkołaków, a każda nowa książka wydaje się być bardziej zmyślna lub podobna do innych. Troszkę mnie już to nudzi. Co z normalnymi książkami fantasy, które kiedyś podbijały serca czytelników?

    Today1.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Z radością informuję, że zostałaś nominowana do nagrody One Lovely Blog Award. Po szczegóły zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czytałam kilka książek z tej serii i bardzo chętnie sięgnę również po tą.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zapraszam na nn. [w-krainie-andersena]

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię książki tego typu, ale nie chcę się przejadać ;) Przemyślę to ^ ^

    OdpowiedzUsuń
  29. Na razie nie jestem przekonana do wampirów (chodzi chcę to zmienić) i "uciekam" od takich pozycji ;P

    OdpowiedzUsuń
  30. Chyba nie dla mnie-jakoś nie mogę przekonać się do książek o wampirach...
    Pozdrawiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  31. Mimo, że fabuła nie należy do najciekawszych, to bardzo interesuje mnie to co nazywasz, ciekawym zrealizowaniem ;) Chętnie sięgnę po książkę, wciągające opisy i dialogi to coś, co zdecydowanie lubię!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...